Things I wish I knew before starting high school

  1. Stariji razredi jednostavno ne obraćaju pažnju

    Sećam se kako sam u prvoj godini razmišljala: “Poznajem ovu devojku iz treće godine..Što mi se sada nije javila? Je l’ se pravi važna što je starija?” Ali, tek kada sam ja bila ta starija, shvatila sam neke stvari. Jednostavno nisam toliko obraćala pažnju na ljude oko sebe, imala sam drugih briga. Ocene, momci, drugarice, porodica, novac, more, fakultet, odluke, odluke, odluke..Verovatno se i ja mahinalno nisam javila nekome koga poznajem. Mislim da bi mi ta prva godina srednje škole mnogo bezbrižnije prošla da nisam toliko brinula o svemu, pogotovo o ljudima oko mene i njihovom mišljenju. Koga je briga šta ko misli? Uživaj u životu!

      1. Higher grade students just don’t pay that much attention

I remember when I was the first grade in high school. I thought: “I know this girl from the third grade. Why doesn’t she say hi to me? Is she showing off because she is older?” But when I was that third grade student, I realized some things. I honestly didn’t pay that much attention on people around me, I had so much on my mind. Grades, boys, friends, family, money, holiday, college, decisions, decisions, decisions… Probably I didn’t say hi to someone I know, too.
I think my first year at high school would be more peaceful if I hadn’t worried so much about everything, especially about people around me and their opinions. Who cares what anyone thinks? Enjoy your life!

large

       2. Ocene su bitne

    Dok su svi oko mene bili u fazonu “Boli me uvo, ovo su godine za zezanje” više puta sam pomislila da se i sama  vodim tom rečenicom. Na sreću, bila sam tako vaspitana da su se od mene očekivale odlične ocene. Prvenstveno sam sama od sebe to očekivala, mučilo bi me kada bi bilo drugačije. Učila sam, imala jako dobre ocene, a ipak nalazila vreme za provod, žurke, druženje sa prijateljima, vreme za dečka, pa čak i za samoću. Naravno, ima tu dosta odricanja da bi ocene bile dobre. Ako neko kaže da je lako dobiti dobre ocene, laže vas. Shvatila sam da se moje učenje isplatilo, jer su moji vršnjaci padali prijemne ispite baš zbog toga što su iz srednje škole vukli manje poena. Da, pomislite samo na sve te časove zaključivanja ocena, kada su na pitanje da li bi hteli da odgovaraju za više, oni rekli ne. Na kraju vas ta trenutna lenjost košta, možda čak i upisa na željeni fakultet.

        2. Grades are important

As everyone around me were like “Who cares about grades, this is the time to party!” I thought so many times that they are right. Fortunately, I was raised to put an effort to have excellent grades. I wanted to be that way, I loved just giving the best of me. I studied hard, had excellent grades, but still found time for parties, spending time with friends, time for a boyfriend, even time for myself only. But, there are a lot of sacrifices to be made in order to have very good grades. If someone says to you that getting good grades is easy, he is laying. The better grades you have, the less you need to worry about your further education, if you plan to have one. Because, if you have good grades, you can choose. And that’s the best thing.

s

       3. Izadji iz komfort zone, ali ne radi nista sto ne zelis

Nikada, nikada, nikada ne dozvoli da te neko natera na nešto što ne želiš. To novo društvo koje ti trenutno znači možda ti neće značiti za pet godina, a sigurno je da ćeš zažaliti za neke nepromišljene odluke. Srednja škola je jedan od najboljih perioda života. Još uvek si bezbrižan i pod roditeljskim krovom u velikoj meri, a opet, tako si samostalan u svojim odlukama, na tebi je da odlučiš čime ćaš da se baviš, sa kim ćeš da se družiš, gde ćeš da živiš..Srednja škola je pravo vreme za nove stvari, za upoznavanje puno novih lica, za prve ljubavi. Polako, ima vremena za sve.

         3. Get out of the comfort zone, but don’t do anything you don’t want to do

Never, never, never let anyone force you to something you don’t want to do. The effort you now make to get those new friends to like you isn’t going to be important to you in a few years’ time. And you surely won’t be proud of some reckless decisions you made. High school is one of the best periods of your life. You are still pretty carefree with your parents by your side, but still, so independent, you have to make your own decisions, it’s on you to decide what will your career be, who you are going to spend time with, where you will live… High school is the right time for new things, for meeting new people, and for first love. Take it easy, there is time for everything.

h

          4. Pa sta ako svi oko tebe već imaju decka, ne osećaj pritisak

Ovo bih hljadu puta napisala kada bih mogla. -Ne postoji pravo vreme u životu za nešto.- Svako je različit. Ako nešto važi za tvoju drugaricu, ne mora da važi i za tebe. Jedna od najbitnijih stvari u životu jeste da se osećaš zadovoljna sobom. To traži dosta vežbe, dosta ljubavi i dosta vremena. Tek kada volimo sebe, moći ćemo da volimo nekog drugog. A to da li volimo sebe, i  da li uživamo u sebi, jasno se vidi po našem ponašanju. Opusti se, tek kada stvarno kreneš da uživaš u životu, neko pravi će primetiti tu pozitivnu energiju koju širiš.

           4. So what if everyone around you has a boyfruend, don’t feel pressured

I would say this a thousand times if I could – There is no such thing as “the exact right time” for anything in your life.- Everybody is different. If something your friend experienced something in high school, it doesn’t mean that you have to experience it too. One of the most important things in life is to feel satisfied with you. That requires a lot of practice, lots of love, and a lot of time. As soon as we love ourselves, we can love someone else. It is visible to others that we love ourselves. Relax, only when you truly start to enjoy your life, someone right will notice the positive energy you spread.

sd (2)

      5. Uživaj koliko možeš (jer sledi haos)

Onih pet kontrolnih, sedam usmenih i dva pismena u jednoj nedelji nisu ništa u poređenju sa onim što te ćeka na fakultetu. Ispiti, obaveze, predavanja, provod, učenje, prelistavanje, manjak sna, žurka, spremanje ispita, bubanje, panika..I to u mnogo većim razmerama nego u srednjoj školi! Zvuči nemoguće? Oh, čekajte samo da vidite! Bez panike, i studiranje je jedno od najlepših perioda života, i definitivno nije nemoguće, ako su mogli naši roditelji možemo i mi! Tokom srednje škole nisam shvatala koliko vreme brzo prolazi, i koliko sam samo uživala. Stvari koje su meni zadavale glavobolju u tom periodu nisu ni upola bila strašne kao brige koje samostalan život stvara. Uostalom, shvatićete i sami.

       5. Enjoy as you can (because the chaos is near)

Those exams you had in high school are nowhere near as college life. Endless obligations, lectures, fun time, study time, browsing trough notes, classes, less sleep, parties, exam preparation, cramming, panic…And all of that together! Sound impossible? Oh, just wait and see it yourself! But don’t panic, though. College is one of the best times of your life too, and definitely not impossible, if our parents survived it, we can too! During high school I didn’t realize how fast time goes by, and how much I enjoyed it. Things that gave me headache in that period of time weren’t as half scary as worries of the independent life. After all, you will see it yourself.

g

Do tada, uživajte u srednjoj školi!

Until then, enjoy your high school life!

pictures: we heart it

3 thoughts on “Things I wish I knew before starting high school

Leave a Reply

